Wie kan bij ons terecht?

Of je nu een recreatieve atleet ben, of een wedstrijdatleet: het is ons doel om iedere atleet op zijn eigen niveau te laten trainen. Iedereen mag zich volgens eigen kunnen en ambitie ontplooien en heeft daarbij recht op de juiste begeleiding en omkadering. Iedereen verdient evenveel respect en evenwaardige aandacht.

"Athletics is not so much about the legs. It is about the heart and mind"

De verschillende leeftijdsgroepen

• Kangoeroes
  • Benjamins
  • Pupillen
  • Miniemen
  • Cadetten
  • Scholieren
  • Junioren
  • Seniors
  • Masters Vrouwen +35, +45, +55
  • Masters Mannen +40, +50, +60

Vanaf 5 jaar (kangoeroe) leren onze atleetjes op een speelse manier kennis maken met het atletiekgamma en ligt de nadruk tijdens de trainingen vooral op het ontwikkelen van motorische vaardigheden, zoals coördinatie, kracht, snelheid, uithouding en lenigheid... .

Vanaf 7 jaar (benjamin) worden de kinderen steeds meer en meer voorbereid op alle disciplines: van sprint tot afstandslopen, hoog –en verspringen, van hockeybal naar discus, kogelstoten en speerwerpen... Deze onderdelen worden nog steeds op een speelse wijze aangeboden en kinderen gaan steeds meer en meer ontdekken in welke discipline ze goed zijn. Onze atleten kunnen nu ook proeven van het wedstrijdgebeuren en leren omgaan met winnen, verliezen, tegenslag en doorzetting.

Vanaf 12 jaar (miniem) wordt er steeds meer de nadruk gelegd op het competitieve karakter van de atletiek. De atleten kunnen zich nu steeds meer en meer toeleggen op de disciplines die ze zelf verkiezen en waarin ze goed zijn. Vanaf nu worden ze voorbereid op de competitiesport en worden ze aangemoedigd om wedstrijdervaring op te doen. Maar ook jongeren die recreatief willen komen trainen, kunnen dit uiteraard doen in een aangename omgeving.

Ook de volwassenen kunnen hun conditie en/of competitiviteit aanscherpen met het oog op het deelnemen aan stratenlopen, halve- en hele marathons. Verder zijn ook recreanten welkom om te trainen onder begeleiding van een ervaren trainer. Jaarlijks bieden wij ook “Start2Run” voor beginnende joggers aan en de mogelijkheid om verder te trainer naar 10km met Keep on Running. Sinds 2021 bieden wij ook Start2Trail aan.

Start 2 Run

Elk jaar organiseren wij een Start to run, bedoeld voor iedereen die wil beginnen met lopen. Onze trainers loodsen je binnen 10 weken van 0 naar 5 km!

Affiche Start To Run Ok

Keep on Running

Voor de recreanten die na hun Start to Run avontuur zin hebben om door te blijven trainen, bieden wij het Keep on Running concept aan.

Kan jij al 5km lopen...of misschien zelfs al 10km, maar zoek je begeleiding of ondersteuning? Wil je je looptechniek verbeteren? Wil je sneller worden? Wil je na Start to Run verder werken aan nieuwe doelen?Train je graag in groep, omdat je anders de motivatie mist? Wil je graag in groep lopen en leuke mensen leren kennen?

Is je antwoord op een van deze vragen "ja", sluit je dan aan bij onze groep recreanten.

Onder begeleiding van gemotiveerde trainers kan je in groep werken aan je individuele doelen. We trainen twee keer per week samen en voorzien een derde (en zelfs vierde) training die je op eigen verantwoordelijkheid kan afronden.

Leeftijd (vanaf 15 jaar), loopervaring of tempo spelen geen enkele rol!

Altijd welkom om eens een keertje te komen proberen!

Na aansluiting en betaling lidgeld ben je verzekerd, train je onder begeleiding van een gediplomeerd trainer en ontvang je een kwalitatief loopshirt. Ook de mutualiteiten geven een een tegemoetkoming voor je aansluiting!

Start 2 Trail

Voor de liefhebbers die de loopmicrobe ondertussen flink te pakken hebben, gaan we nog een stukje verder. Onder de deskundige leiding van een professional kan je bij ons starten met trailrunnen. In 15 weken worden de deelnemers klaargestoomd voor een trail van maar liefst 21km. Enige basis (5km kunnen lopen) is wel een vereiste.

Start To Trail Ok