Wedstrijden

Meedoen aan wedstrijden -veldlopen of pistewedstrijden- is voor kangoeroes, benjamins, pupillen & miniemen niet verplicht. Wij zullen wel elke atleet zoveel mogelijk aanmoedigen om deel te nemen aan deze wedstrijden. We vinden het immers belangrijk dat alle atleten de speciale sfeer tijdens zo'n wedstijd heeft kunnen opsnuiven, maar ook dat ze zich eens kunnen meten met leeftijdsgenoten, dat ze hun eigen kunnen binnen de verschillende disciplines kunnen inschatten, en zo stap per stap zichzelf tot een hoger niveau kunnen tillen. Voor onze jaarlijkse veldloop rekenen wij natuurlijk wel op al onze atleten!

Vanaf de leeftijdsgroep van de cadetten is er wel enige wedstrijdverplichting. Deze atleten dienen deel te nemen aan minstens 5 veldlopen & 5 pistewedstrijden.