Jaarlijkse veldloop

LCC Veldloop en PK Veldloop MACD

Elk jaar organiseren wij op onze beurt de jaarlijkse veldloop. Deze maakt deel uit van het Limburg Cross Criterium (lCC) en bestaat uit 9 wegstrijden, gelegen in Belgisch Limburg. De organiserende clubs zijn: ACA (ALKEN), AC GENK (GENK), ADD (Tongeren), ATLA (Lanaken), BREE AC (Bree), DALO (Lommel), MACD (Dilsen), SACN (Neerpelt) en TACT (Sint-Truiden). Van het LCC wordt een eindrangschikking gemaakt, op basis van wedstrijdpunten en bonuspunten.

Aan de voet van ons mooie stadhuis te midden van Kasteelpark Ter Motten, stippelen wij jaarlijks een pittig parcours uit. Atleten van over heel Belgisch en ook Nederlands Limburg komen zich daar meten aan elkaar.

Dit jaar zal onze veldloop plaatsvinden op zondag 22 december 2024. Zet deze datum alvast in je agenda!

Tevens is het dit jaar onze beurt om het Provinciaal Kampioenschap veldloop te organiseren. Ook deze wedstrijd zal gelopen worden op de pittige ondergrond van Kasteelpark Ter Motten. Trek op zondag 14 januari 2024 je spikes aan en zak af naar Dilsen-Stokkem.